Kutyakozmetika: Miért NEM csupán úri hóbort?

kutyakozmetika - karomvágás

A kutyakozmetikát és a kutyakozmetikai szolgáltatásokat sokan nem tartják igazán fontosnak, pedig egyáltalán nem valami felesleges úri hóbortról van szó. A bunda, a karmok, a fülek és az állat egyéb testrészeinek ápolása egészségügyi kérdés, ha pedig egy gazdi nem foglalkozik vele, az akár súlyos betegségek kialakulásához is vezethet.

Nézzük meg, valójában miből is áll egy kutyakozmetikai kezelés és a melyik fázisnak miért van olyan nagy jelentősége!

Kutyakozmetika: Milyen szolgáltatások tartoznak ide? Melyik miért fontos?

1. Kutya fürdetés

A kutyusokat időnként muszáj megmosdatni, de persze nem csupán azért, hogy az a mindenki által jól ismert, kellemetlen kutyaszag elmúljon, vagy a koszos bunda megtisztuljon. Kedvenceidben gyakran minden törekvésed ellenére is megtelepednek különböző élősködők, bolhák – a tiszta állatok szőrzetében azonban jóval ritkábban jelennek meg.

Azért érdemes az állat fürdetését kutyakozmetikusra bízni, mert neki megvannak a tökéletes samponjai, szőrápolói és szárító gépei, illetve olyan eszközökkel is rendelkezik, melyekkel könnyedén egy helyen képes tartani a kutyust a procedúra ideje alatt. A gazdik számára ez sokszor nehéz és idegőrlő feladat, így nem is szívesen vágnak bele.

A kutya fürdetés további előnye még, hogy ilyenkor észre lehet venni különféle elváltozásokat a bőrön. A kutyakozmetikusok tudják, melyik duzzanat/csomó lehet veszélyes, így még időben átirányíthatnak benneteket egy állatorvoshoz.

2. Nyírás, szőrvágás

Rövidebb szőrű kutyák esetében is fontos időnként megnyírni picit a bundát, hosszú szőrrel megáldott állatok esetében viszont igazán hasznos ezzel foglalkozni. A túl hosszú, ápolatlan bunda nagyon kellemetlen lehet az állatnak,  különösen a nyári forróságban, ami egyébként is megviseli az ebeket.

Egy kutyakozmetikus tudja, melyik fajta kutyát hogyan lehet és hogyan szabad megnyírni, így biztosan nem okoz sérülést neki, vagy más kellemetlenséget. Néhány kedvenc sajnos nagyon rosszul viseli a kozmetikát, így őket házilag lehetetlen kezelni: egy szakember azonban enyhe bódítás mellett probléma nélkül képes gondoskodni róla.

Persze az is igaz, hogy egy kutyust szépen megnyírni nem éppen egyszerű…a fodrászkodáshoz sem ért mindenki, ugye?

3. Kutya körömvágás (karomvágás)

Sokan nem tudják, de a kutyusok karmának  elhanyagolása súlyos problémákat okozhat, ez pedig különösen érvényes azokra az állatokra, akiket lakásban tartanak. Természetes körülmények között az ebek ideális mértékben koptatják el karmaikat (köveken, talajon, járdán), benti tartás mellett azonban erre nem mindig képesek.

Ha a karom túl hosszúvá válik, fájdalmat okozhat az állatnak járás közben: eldeformálódhat a lába, sebek jelenhetnek meg, fertőzések alakulhatnak ki. Nagyon súlyos esetben a karom akár a talppárnába is benőhet.

Kedvenced karmait persze otthon is levághatod, de ez egyáltalán nem egyszerű. négylábúd karmának van élő része is, amibe könnyen belevághatsz, ez pedig vérzést és fájdalmat okoz neki, így ezt érdemes szakemberre bízni.

4. Kutya fültisztítás

Minden kutyus fülét fontos tisztán és ápoltan tartani, de a lógó fülű fajtákét különösen. A sár, a piszok, a por és még a víz is képes gyulladást okozni ebben a szervben, ami nem csak fájdalmas, hanem veszélyes is.

A fülgyulladás a kutyus életének minden aspektusára kihathat, de rendszeres ápolással ez megelőzhető. A kutyakozmetikus egyik feladata, hogy megszabadítsa kedvenced fülét minden oda nem illő anyagtól, a felhalmozódott fülzsírtól és a túl sűrű szőrzettől is, hogy a hallása sokáig tökéletes maradhasson.

5. Bűzmirigy kinyomása

Ez a szerv a kutyus végbélnyílása mellett helyezkedik el és egy olyan váladékot termel, ami egyfajta ujjlenyomatként szolgál számára. Speciális illata jelzi fajtársainak, hogy ki is ő pontosan. Ez a mirigy jó esetben automatikusan kiüríti magából a váladékot, sokszor előfordul azonban, hogy az bent reked és bűzmirigy gyulladást okoz.

A kutyakozmetikus a bűzmirigy kinyomása által megelőzheti, vagy éppen kezelheti ezt a problémát, így a súlyosabb fertőzések és kellemetlenségek elkerülhetővé válnak.

Láthatod, hogy a kutyakozmetika egyáltalán nem csupán kedvenced megszépítéséről szól: ez nem egy felesleges luxusszolgáltatás, hanem kutyusod alapvető szükséglete.

Vidd el négylábúdat rendszeresen kutyakozmetikába, hogy minél több betegség kialakulását megelőzhesd!